Alle collecties
Handleiding: Activiteiten
FAQ
Ik zie een activiteit niet in mijn agenda?
Ik zie een activiteit niet in mijn agenda?
Glenn Vanhaeren avatar
Geschreven door Glenn Vanhaeren
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Je maakte een activiteit aan maar ziet deze toch niet in de agenda? Hoe kan dit? Wel, hier zijn er enkele verklaringen voor. 


Opslaan & foutmelding

Soms gaat het fout bij het opslaan van de activiteit door bijvoorbeeld een foutmelding. Wanneer er zich een fout voordoet, zal je zien dat de bol bovenaan ook rood wordt naargelang het tabblad waar de fout zich voordoet.

Als we het tabblad gaan bekijken, door te klikken op de bol, zien we dat er enkele kaders ook in het rood geplaatst werden. Deze fouten dienen we op te lossen voor de activiteit goed kan opgeslagen worden. 

Uitgenodigden

Enkel uitgenodigden zien een activiteit in hun agenda. Zie je de activiteit niet in je agenda, dan is de kans ook groot dat je niet uitgenodigd bent voor de activiteit.  

Opmerking: De uitnodiging wordt niet verstuurd bij het aanmaken van de activiteit maar bij de start van inschrijvingen. Indien je geen uitnodiging wenst te versturen, kan je dit instellen via een herinneringspatroon

Uitgenodigden zijn contacten die kunnen deelnemen aan de activiteit. Zij kunnen hun aanwezigheid doorgeven en zullen de activiteit zien in hun agenda.
Aan de hand van volgers, kan je bepaalde personen inlichten over de activiteit. Volgers kunnen de activiteit zien in hun agenda, maar kunnen hun aanwezigheid niet doorgeven en kunnen niet deelnemen aan de activiteit. 


Beheer beperken

Zie je een bepaalde activiteit niet (meer) via het beheergedeelte? Wellicht werd het beheer beperkt van de activiteit. Dit wil zeggen dat enkel administrators en de ingegeven beheerders de activiteit kunnen beheren. Indien je toch een wijziging moet aanbrengen, kan je een administrator van je vereniging contacten. Hij kan je opnieuw toegang geven tot het beheergedeelte van de activiteit. 

Verschillende beheerders

Is er een activiteit gewijzigd? Vind je een activiteit niet meer terug?  Vaak worden er verschillende beheerders aangesteld om de module 'Activiteiten' te beheren. Indien het beheer niet beperkt werd, kunnen andere beheerders een activiteit wijzigen of verwijderen. Het is dus belangrijk om duidelijke afspraken te maken met alle medebeheerders.  

Was dit een antwoord op uw vraag?