Alle collecties
Handleiding: Activiteiten
Toevoegen
Act. Type: Open activiteit toevoegen
Act. Type: Open activiteit toevoegen
Glenn Vanhaeren avatar
Geschreven door Glenn Vanhaeren
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Kijk eerst na of een open activiteit wel het type activiteit is dat je wil gebruiken. Hier vind je een overzicht van alle types met voorbeelden.

Om een open activiteit aan te maken, volg je deze stappen:

  1. Klik op Beheer in de navigatiebalk.

  2. Klik op Activiteiten in het linkermenu.

3. Klik rechts op Activiteit toevoegen.

4. Kies voor Open activiteit.

5. Vul de gevraagde informatie in.

Opmerking: gegevens met een * zijn verplicht. 

Praktisch:

  • Vul de algemene gegevens in van de activiteit. Je kan eventueel een einddatum kiezen. Bij Datum activiteit plaats je de datum waarop de activiteit effectief plaatsvindt. Bij Start inschrijvingen en Deadline inschrijvingen plaats je de start- en einddatum waartussen de inschrijvingen actief zijn. Na de deadline kunnen leden zich niet meer inschrijven of hun inschrijving wijzigen.

  • Indien er slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar zijn, dan kan je de schakelaar Beperkt aantal beschikbare plaatsen op Ja zetten. Daarna kan je het aantal plaatsen ingeven. 

  • Wil je de activiteit delen op de website (indien je deze module hebt), plaats dan de schakelaar Zichtbaar op de website op Ja en vul eventueel een afwijkende beschrijving in.

  • Wil je reacties inschakelen voor deze activiteit, plaats dan de schakelaar op Ja.

  • Je kan ervoor kiezen om de aanwezigheden te verbergen voor andere contacten via de schakelaar Aanwezigheden zichtbaar?

  • Bij het aanmaken of beheren van een activiteit, kan je ervoor kiezen om het beheer van deze activiteit te beperken. Dit wil zeggen dat enkel de administratoren en geselecteerde beheerders toegang krijgen tot de beheerpagina en bijhorende verslagen. 

6. Voeg de nodige opties toe:

Voeg verschillende types inschrijvingen toe, bepaal de prijs, voorraad en het aantal maximale aankopen per contact. 

7. Selecteer de 'Uitgenodigden':

  • Kies de contacten die uitgenodigd moeten worden. Deze uitgenodigden zullen de activiteit in hun agenda zien staan. Dit is ook van toepassing als er geen uitnodigingsmail verstuurd wordt!

8. Selecteer je 'Herinneringspatroon':

Kies het herinneringspatroon dat je wil gebruiken voor deze activiteit. Onder de keuzelijst zie je het patroon en rechts kan je een voorbeeld bekijken door te klikken op het oogje. 

Opmerking: herinneringspatronen kunnen alleen worden ingesteld door een administrator.

Was dit een antwoord op uw vraag?