Alle collecties
Handleiding: CRM – Contacten & Organisaties
Algemeen
Contact of organisatie archiveren of activeren
Contact of organisatie archiveren of activeren
Glenn Vanhaeren avatar
Geschreven door Glenn Vanhaeren
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Het kan voorvallen dat een contact even niet meer actief zal zijn binnen de organisatie, of dat je een contact defintief weg wil uit je database.
Daarom kan je contacten archiveren en activeren in Peepl. 

  • Bij het archiveren plaats je het contact of organisatie in het archief. Hij wordt niet-actief geplaatst, kan niet meer inloggen en ontvangt geen communicatie meer. 

  • Bij het activeren maak je een contact of organisatie uit het archief terug actief. Na het activeren, kan hij terug communicatie zoals een uitnodiging ontvangen. 

Je mag het archief vergelijken met je prullenbak op je computer. Het voordeel hierbij is dat je altijd nog het contact kan heractiveren. Zo ben je zeker dat je nooit gegevens zult verliezen.

Om een contact te archiveren of activeren, volg je deze stappen:

1. Klik op de rode knop 'Beheer'.

2. Klik op 'CRM' in het menu links. Klik daarna op Contacten' of 'Organisaties'.



3. Selecteer alle leden die je wilt archiveren of activeren.
Tip: Je kan gebruikmaken van de zoekbalk of de groepenstructuur om leden gemakkelijk te vinden. Dit zal de reeds geselecteerde leden niet beïnvloeden.


4. Klik op 'Acties' en kies 'Archiveren' of 'Activeren'

5. Kies 'Bevestigen' om het archiveren of activeren te bevestigen.

Opmerking: Wanneer je een contact archiveert, kan hij niet meer inloggen en geen communicatie meer ontvangen vanuit Peepl.  Hij wordt dus volledig uitgesloten.

Tip: Het contact kan altijd weer geactiveerd worden.

Was dit een antwoord op uw vraag?