Inschrijving bewerken
Glenn Vanhaeren avatar
Geschreven door Glenn Vanhaeren
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Inschrijving bewerken

Om een bestaande inschrijving te bewerken, volg je deze stappen:

1. Klik op de rode knop 'Beheer'.

2. Klik op 'Inschrijvingen' in het menu links.

3. Kies voor 'Beheren' bij de 'Acties' van de inschrijving.


4. Wijzig de activiteit en klik op 'Opslaan'.

A. Verander de naam van de inschrijving.
B. Bewerk de beschrijving.
C. Kies de kleur in de agenda, stel een omslagfoto in en upload een bijlage.
D. Bepaal de start- en einddatum.
E. Stel de start- en einddatum van de inschrijvingen in.
F. Stel in of het aantal plaatsen beperkt is en tot hoeveel.
G. Beheer de inschrijvingen.
H. Beheer de tarieven.
I. Beheer de sessies.
J. Verstuur een update.
K. Bepaal de zichtbaarheid van de inschrijving.


Tarieven wijzigen

Indien er zich een wijziging voordoet bij de tarieven van een inschrijving dan kan je dit wijzigen door de inschrijving te beheren. Bij alle nieuwe inschrijvingen zal het nieuwe tarief toegepast worden. Dit kan bijvoorbeeld gebruikt worden om een vroeg en laat tarief aan te rekenen bij inschrijvingen. 

Eerst ga je de activiteit beheren. Hiervoor volg je bovenstaande stappen (1 tot 3). 

4. Klik op 'Tarieven' in de rechterkolom.

5. Bewerk de tarieven en klik op 'Opslaan'.

Tip: Klik op het gele plusteken om een tarief toe te voegen. Klik op het rode kruisjeom een tarief te verwijderen.

Opmerking:  Tarieven die reeds aangerekend zijn, kunnen niet meer verwijderd worden tot de kostennota's gecrediteerd zijn.
Voorbeeld: Bill schreef zich in. Het tarief bedroeg 25 euro. De lesgever verandert het tarief later naar 35 euro. Het tarief van 25 euro is nog steeds van toepassing voor Bill aangezien er een kostennota gemaakt was na het inschrijven.



Update versturen van een inschrijving

Bij een update stuur je een e-mail naar alle ingeschrevenen. Op deze manier kan je contacten inlichten bij een wijziging sessie of inschrijving. 

Eerst ga je de activiteit beheren. Hiervoor volg je bovenstaande stappen (1 tot 3).

4. Klik op 'Verstuur update'.

5. Kies wie de update ontvangt: de verantwoordelijken, de ingeschrevenen en/of de overige genodigden. Schrijf indien gewenst een mededeling en klik op 'Versturen'.


Inschrijving publiceren (op de website)

Vooraleer (externe) contacten zich kunnen inschrijven via de website, moet je die inschrijvingen actief maken. Hiervoor volg je deze stappen:

1. Klik op 'Beheer' in de navigatiebalk.
2. Klik op 'Inschrijvingen'.
3. Kies voor 'Beheren' bij de 'Acties' van de inschrijving.

4. Om de inschrijving te delen op Peepl, plaats je de schakelaar 'Zichtbaar op Peepl' op 'Ja'. Daarnaast dien je ook in te geven voor welke groepen de inschrijving gepubliceerd wordt. Indien dit voor niemand mag weergegeven worden, laat je het invulveld leeg of plaats je de schakelaar op 'Nee'. 

Plaats de inschrijving op de website door de schakelaar 'Zichtbaar op website' op 'Ja' te plaatsen.


Opmerking: Je kan Inschrijvingen enkel op de website plaatsen indien je ook in het bezit bent van de module 'website'.

Opmerking: Om te kunnen inschrijven via de website, moet eerst de inschrijfpagina actief gemaakt worden door de administrator. Lees hier meer.

Opmerking: Deze inschrijvingen moeten eerst worden goedgekeurd door een beheerder. Pas na goedkeuring komt de gebruiker in de bijhorende groep terecht en krijgt hij ook de bijhorende rechten.


Was dit een antwoord op uw vraag?