Het gebeurt dat een gebruiker zijn wachtwoord vergeet. In dit geval kan je als administrator verschillende stappen ondernemen:
Wachtwoord vergeten-knop op de login-pagina
Wachtwoord vergeten-mail versturen als administrator
Wachtwoord toekennen aan een gebruiker als administrator
Wachtwoord vergeten-knop
Als een gebruiker zijn wachtwoord vergeten is, dan kan hij gebruik maken van de 'wachtwoord vergeten-knop'. Deze knop vind je terug op de login-pagina van de vereniging. De gebruiker kan op deze manier zelf zijn wachtwoord opvragen en wijzigen.
Meer informatie?
Klik hier om het helpartikel over de wachtwoord vergeten-knop te lezen
Wachtwoord vergeten-mail versturen als administrator
Als een gebruiker zichzelf niet kan verhelpen via de wachtwoord vergeten-knop, kan je als administrator zelf een wachtwoord vergeten-mail uitsturen. Vervolgens kan de gebruiker zelf terug een nieuw wachtwoord kiezen.
Om een "wachtwoord vergeten"-mail versturen naar een gebruiker, volg je deze stappen:
Neem de gebruiker over.
2. Klik rechtsboven op de naam van de gebruiker en klik op 'Instellingen'
3. Klik op 'Versturen' bij 'Wachtwoord vergeten'.
Opmerking: De optie 'wachtwoord vergeten-mail sturen' is niet beschikbaar indien:
Het contact geen gebruiker is en bijgevolg ook niet kan inloggen met een wachtwoord.
Er geen primair e-mailadres ingesteld is.
Er nog geen wachtwoord gekozen is in het verleden. In dit geval kan je wel de uitnodigingsmail opnieuw versturen.
Wachtwoord toekennen aan een gebruiker als administrator
Om als administrator zelf het wachtwoord van een gebruiker te wijzigen, volg je deze stappen:
1. Neem het contact in kwestie over.
2. Klik rechtsboven op de naam van het contact en klik op 'Instellingen'.
3. Klik op 'Wachtwoord wijzigen'
4. Geef het nieuw gekozen wachtwoord twee keer in en klik op 'Opslaan'.
Tip: Vergeet de gebruiker niet in te lichten over het nieuwe wachtwoord.