Module: Activiteiten

Ontdek hoe Peepl het efficiënt organiseren en opvolgen van activiteiten heel eenvoudig maakt

Glenn Vanhaeren avatar
Geschreven door Glenn Vanhaeren
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Met de module Activiteiten kan je eenvoudig verschillende soorten activiteiten organiseren. Omdat Peepl de flow van het toevoegen van een activiteit tot de financiële afhandeling ervan automatiseert, wordt de administratie tot een minimum herleid. 

De flow van activiteiten ziet er met Peepl als volgt uit:

1. Activiteit toevoegen

Je kiest één van de verschillende types die het meest geschikt is voor jouw activiteit. Via een gebruiksvriendelijk stappenplan geef je de nodige praktische informatie in, alsook wie deze activiteit mag zien in hun persoonlijke agenda. Quasi elk type activiteit kan georganiseerd worden met Peepl.

De belangrijkste parameters bij een activiteit met inschrijvingen zijn de datum waarop de inschrijvingen opengaan (= startdatum inschrijving), de datum waarop de inschrijvingen sluiten (= deadline inschrijving) en het herinneringspatroon

Vanaf hier neemt Peepl het roer over.


2. Uitnodigingsmail

Wanneer de inschrijvingen opengaan (startdatum inschrijving), stuurt Peepl een e-mail naar alle uitgenodigden. Via één klik in de e-mail kunnen ze inschrijven of aangeven dat ze niet deelnemen. 


3. Herinneringen

Wanneer iemand niet reageert op deze uitnodiging, dan worden er (afhankelijk van het herinneringspatroon dat je gekozen hebt) op periodieke tijdstippen herinneringen gestuurd. Je kiest zelf wanneer deze herinneringen verzonden worden, vb. 24h uur op voorhand en/of 3 dagen op voorhand.


4. Deadline

De laatste rechte lijn naar de activiteit is ingezet. Contacten kunnen tot voor de deadline volledig zelf hun inschrijving wijzigen en moeten het bestuur hier dus niet voor contacteren.

Er wordt op voorhand nog een automatische bevestigingsmail gestuurd naar de aanwezigen met uur en locatie.


5. Aanwezigheden registeren (check-ins)

Nu is het terug de beurt aan het bestuur om de effectieve aanwezigheden te registeren. Dat kan eenvoudig via een laptop of iPad aan de kassa of achteraf. Zo wordt bijgehouden wie aanwezig was, om te kunnen berekenen hoeveel elk contact moet betalen (als de activiteit betalend is).


6. Activiteit afsluiten en financiële afhandeling

Als de aanwezigheidslijst klopt, kan de activiteit afgesloten worden zodat de prijs voor iedereen vastligt. Je kan immers werken met een no show fee of een prijs per groep, waardoor de prijs kan wijzigen. 

Na het afsluiten ligt de prijs vast en kan je met één klik kostennota's genereren voor deze activiteit. Je kan ook alle individuele kosten opsparen en periodiek afrekenen voor je leden (vb. om het kwartaal).

Was dit een antwoord op uw vraag?