Een kostennota of factuur is een financieel document waarmee je een schuld vordert. In Peepl kan je automatisch bepaalde schulden afrekenen op kostennota's/facturen (vb. via een verkoop of een activiteit). Je kan er ook voor kiezen om manueel een kostennota of factuur toe te voegen aan één of meerdere contacten of organisaties.
Hoe je dat doet, lees je in dit artikel.
1. Klik op de rode knop 'Beheer'.
2. Klik op 'Financiën' in het menu links en daarna op Kostennota's/Facturen.
3. Klik op 'Kostennota/Factuur toevoegen'.
4. Maak de kostennota/factuur op.
Onderstaande getallen komen voor op bovenstaande afbeelding:
Kies wie deze kostennota/factuur moet ontvangen
Geef een beschrijving op
Vul de factuurdatum
De vervaldatum wordt automatisch ingevuld op basis van de betalingstermijn van de financiële organisatie.
Bepaal welk herinneringspatroon je wil gebruiken, voor het uitsturen van automatische betalingsherinneringen.
Voeg een vrije opmerking toe
Kies of je deze kostennota of factuur via e-mail wil versturen
Stel de kostennota of factuur op.
Indien ondersteuning voor btw actief is voor deze financiële organisatie, zal ook het btw-tarief kunnen gekozen worden per factuurlijn.