Basisprincipes van Peepl
Benoit avatar
Geschreven door Benoit
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Peepl bestaat uit twee delen: een beheergedeelte en een ledenportaal (optionele module).

Het beheergedeelte

Het beheergedeelte is enkel toegankelijk voor beheerders en administratoren. Administratoren kunnen hieruit alle geactiveerde modules beheren. Beheerders kunnen enkel de modules beheren waarvoor er rechten toegekend werden. 

Via het beheersgedeelte kan je alle elementen aanmaken, wijzigen en verwijderen.
Vb: Het toevoegen van een activiteit, het verzenden van een e-mail, het aanmaken van een foto-album,...


Hierna krijg je een overzicht van alle elementen binnen het beheergedeelte:

Het dashboard

Dankzij het dashboard krijgen de beheerders een gestructureerd overzicht van al hun modules. Voor elke module is er een widget voorzien die relevante informatie gaat weergeven. Deze widgets kan je verplaatsen en inklappen. Op deze manier kan elke beheerder zijn persoonlijk dashboard creëren. 


De modules
Peepl bestaat uit verschillende modules. Iedere module laat je toe om bepaalde functionaliteit te beheren. 

Standaardmodules: 

  • CRM : Bewaar alle gegevens van contacten of organisaties op een gestructureerde manier.

  • Communicatie: Hou je leden up to date dankzij nieuwsberichten. Daarnaast verstuur je in enkele klikken mailings naar contacten, groepen of segmenten. 

  • Activiteiten: Organiseer activiteiten, wedstrijden, trainingen, verkopen ... op een eenvoudige manier. Dankzij de geautomatiseerde flow bespaar je heel wat tijd.

  • Verslagen: Bewaar je verslagen en koppel deze met een activiteit. 

  • Documenten: Bewaar al je documenten overzichtelijk door het gebruik van (sub)mappen en deel deze met je contacten. 

  • Foto's: Bewaar alle foto's overzichtelijk door het gebruik van fotoalbums. Publiceer deze fotoalbums op Peepl of op de Peepl-website.

  • Polls: Organiseer stemmingen om de mening te weten van je contacten. 

  • Financiën: Reken kosten en lidgelden aan op een eenvoudige manier.

  • Registratieformulieren: Nieuwe leden kunnen zich registreren door het gebruik van registratieformulieren. Deze formulieren kan je opmaken naar eigen wens. 


Optionele modules: 

  • Website: Genereer eenvoudig een eigen website zonder enige kennis.  
    ​ Lees meer over deze module...

  • Inschrijvingen: Organiseer inschrijvingen van lesreeksen online.
    Lees meer over deze module...

  • Gamification: Motiveer je contacten door ze te belonen aan de hand van punten.
    Lees meer over deze module...

  • SMS: Contacteer je contacten vanuit Peepl ook via SMS. Dit om bijvoorbeeld een last minute wijziging door te geven. Lees meer over deze module...

  • Verzendlijsten: Genereer automatisch documenten aan de hand van gegevens in Peepl. Dit om bijvoorbeeld automatisch verzekeringsdocumenten in te vullen. 

  • API: Integreer software van derden of sync andere software door een API-sleutel.

  • Custom branding: Wijzig de layout of look van je Peepl-account zodat ook dit past bij je huisstijl. 

  • Mail servers: Koppel je eigen mailservers aan je Peepl-account.

Het ledenportaal (optionele module)

Het ledenportaal is toegankelijk voor gebruikers (contacten met inlogrechten). Dit gedeelte wordt gebruikt om bepaalde zaken te gaan raadplegen.
Vb: Het inschrijven op een activiteit, het bekijken van de kalender, het bekijken van een foto-album,...


Hierna krijg je een overzicht van alle elementen binnen het ledenportaal:

Het dashboard

Op deze pagina zie je een overzicht van alles die op het Peepl-account gebeurt. Je ziet recente nieuwsberichten, foto's, activiteiten, polls, kostennota's,... 

Menubalk

Links vind je de menubalk terug. Deze balk zal uitklappen wanneer je er met je muis over gaat. In deze menubalk vind je de volgende zaken terug:
​ 

  • Overzicht: Bekijk de overzichtspagina.

  • Nieuws: Verzameling van alle nieuwsartikelen.

  • Activiteiten: Verzameling van alle geplande activiteiten.

  • Contactenlijst / Ledenlijst / Contacten / Leden: Verzameling van alle contacten

  • Foto's: Verzameling van alle fotoalbums.

  • Inschrijvingen: Verzameling van de beschikbare inschrijvingen van je vereniging.

  • Polls: Verzameling van alle georganiseerde stemmingen.

  • Documenten: Verzameling van alle gedeelde documenten.

  • Mijn rekeningen: Verzameling van jouw financiële informatie.


Wisselen tussen beheergedeelte en het ledenportaal.

Als beheerder of administrator kan je wisselen tussen de verschillende delen door te klikken op de knop 'Beheer' of 'Ledenportaal' rechtsboven.

Was dit een antwoord op uw vraag?