In Peepl bestaan er verschillende soorten toegangsniveaus en toegangbeheer. Je hebt: Administratoren, beheerders, gebruikers met beheerrecht, gebruikers en contacten.
Lees het volledige artikel...
Administratoren aanstellen
De administratoren worden gekozen bij het aanmaken van het account of bij een datameeting. Wil je een extra administrator aanstellen of wens je administratorrechten in te trekken, contacteer dan het Peepl-team via support@peepl.be.
Beheerders aanstellen
Voor elke module kan één of meerdere beheerders aangesteld worden. Deze beheerders zijn (mede)verantwoordelijk voor alles in verband met deze module.
Deze beheerders kunnen aangesteld worden door een administrator.
Lees het volledige artikel...
Gebruikers met bewerkrecht aanstellen
Gebruikers met bewerkrecht krijgen recht om een klein deel van de module te beheren. Dit kan toegepast worden bij de module 'Mailings', 'Contacten' en 'Documenten'.
Bewerkrechten bij mailings kan beperkt worden aan de hand van postvakken. Zo kan je als administrator beheren wie er mailings kan sturen en welke ontvangers er ingesteld worden.
Voorbeeld: Dankzij het postvak voor trainer Nicolas kan hij enkel mailings sturen naar leden uit zijn team. Trainer Nicolas kan alles beheren binnenin zijn postvak maar niet binnenin andere postvakken.
Lees het volledige artikel....
Bewerkrechten bij contacten kan beperkt worden aan de hand van het profiel. Zo kan je als administrator beheren wie bepaalde gegevens op het profiel mag bekijken en wie bepaalde gegevens mag bewerken.
Voorbeeld: Op het profiel staat er een categorie waar medische gegevens bijgehouden worden. Andere gebruikers mogen deze gegevens niet bekijken. Alle trainers en de gebruiker zelf mogen deze gegevens bekijken. Enkel de secretaris en hoofdtrainer mogen wijzigingen aanbrengen.
Lees het volledige artikel....
Bewerkrechten bij documenten kan beperkt worden aan de hand van categorieën of mappen. Voor elke map worden lees, schrijf en bewerkrechten bepaald.
Voorbeeld: De map 'Bestuur' mag enkel bekeken worden door bestuursleden. Zij kunnen de map enkel bekijken en niet wijzigen. De voorzitter en secretaris mogen de map beheren en dus bestanden toevoegen en verwijderen.
Lees het volledige artikel...
Gebruikers en contacten aanstellen
Gebruikers (met inlogrecht) en contacten (zonder inlogrecht) kan je aanstellen aan de hand van groepen en functies. Hierbij bepaal je voor elke groep of leden al dan niet mogen inloggen.
Lees het volledige artikel....