Ondersteuning voor Abonnementen moet eerst geactiveerd worden in de instellingen van de Financiële Organisatie. Daarna zal er een menuknop toegevoegd worden bij Beheer > Financiën.
Abonnementen
De meesten onder ons hebben wel één of meerdere abonnementen lopen, zij het op de krant of een tijdschrift, software zoals iCloud of streamingdiensten zoals Netflix. Bij een abonnement betaal je elke maand of elk jaar hetzelfde bedrag.
Ook in Peepl kan je abonnementen aanmaken, bijvoorbeeld om lidgeld automatisch aan te rekenen aan je leden. In dit artikel leggen we uit hoe je een abonnement kan toevoegen.
Lijst met abonnementen
Kies in het menu voor Beheer > Financiën > Abonnementen als je slechts één financiële organisatie hebt, of voor Beheer > Financiën > (Naam Fin. Org.) > Abonnementen indien je er meerdere hebt.
Je ziet nu de lijst van alle abonnementen. Klik vervolgend op de knop "Abonnement toevoegen" in het rechtermenu.
Abonnement toevoegen
Het toevoegen van een abonnement is zeer gelijkaardig aan het toevoegen van een kostennota of factuur, met het verschil dat je naast de inhoud (factuurlijnen met prijs, beschrijving...) ook specifieke parameters kan instellen rond de automatische hernieuwing.
Onder "Algemeen" duid je aan welke contacten of organisaties herhaaldelijk gefactureerd moeten worden. Als je meerdere rekeningnummers hebt, kan je de juiste instellen.
Onder "Abonnement" vind je volgende parameters:
Frequentie: jaarlijks of maandelijks
Startdatum: wanneer wordt de eerste kostennota of factuur gegenereerd?
Einddatum: wanneer wordt het abonnement beëindigd? Als de hernieuwingsdatum na de einddatum ligt, zal het abonnement geen kostennota's of facturen meer genereren.
E-mail versturen: wil je de ontvangers op de hoogte brengen per e-mail wanneer hun abonnement hernieuwd is?
Goedkeuring door beheerder vereist?
Met deze instelling kan je vereisen dat elke hernieuwing goedkeuring nodig heeft van minstens één beheerder. Je kan ook aangeven vanaf hoeveel dagen op voorhand goedkeuring kan verleend worden.
Let wel, als er niet tijdig goedkeuring verleend wordt, zal het abonnement niet hernieuwen. De volgende hernieuwing wordt er wel opnieuw goedkeuring gevraagd.
Bij "Inhoud" voeg je toe wat er dient aangerekend te worden. Je kan hier meerdere lijnen toevoegen om kosten op te splitsen.